.....................................................
Que bom que você entrou Convidado
Últimos assuntos
» Consequências da Reeleição
Hoje à(s) 3:42 pm por EVANGELISTA/RJ/MSN

» Aos ateus de plantão...
Ontem à(s) 6:11 am por Lit San Ares

» Noticiário Escatológico
Sex 17 Nov 2017, 9:51 pm por Jarbas

» BUY FAKE PASSPORT PASSPOR
Seg 13 Nov 2017, 8:47 am por Benedito Bernal

» Fasos Cristos e falsos profetas
Sab 11 Nov 2017, 9:03 pm por Jarbas

» Pastor sem brilho nos olhos é uma obra morta!
Seg 06 Nov 2017, 12:55 pm por Benedito Bernal

» O que você está ouvindo agora?
Sab 28 Out 2017, 1:56 pm por gusto

» As pérolas do ENEM e de Vestibulares
Qui 26 Out 2017, 9:30 pm por Lit San Ares

» Versos Bíblico
Seg 23 Out 2017, 4:31 pm por Ed

Consulta Bíblica
Ex: fé - Ex: Gn 1:1-10

O Livro de Enoque

Ver o tópico anterior Ver o tópico seguinte Ir em baixo

O Livro de Enoque

Mensagem por Ed em Sab 05 Jan 2013, 12:06 pm

Porque nós não somos, como muitos, falsificadores da palavra de Deus, antes falamos de Cristo com sinceridade, como de Deus na presença de Deus 2Co 2:17

O Forum Gospel Brasil completa hoje 3507 dias de existência com 232516 mensagens
Ed
Mateus 18:20

Número de Mensagens : 11052
flag : BrUSA

http://gospelbrasil.topicboard.net

Re: O Livro de Enoque

Mensagem por Guilherme em Sab 05 Jan 2013, 1:45 pm

Legal!
bom ter disponivel para a turma poder verificar. Uma coisa que o pessoal tem que entender e que a Narrativa Biblica e literal. Nao tem acho isso, acho aquilo.
E as palavras nas Escrituras sao fieis ao contexto de Genesis a Apocalipse. Qualquer interpretacao ou significado de palavras nos dara a confirmacao da mensagem do Canon.
Nao existe essa de pincar palavras e partir para o achometro. Nao faz sentido, fica solto e acaba nao utilizando o mapa da mina que nos indica aonde ir. Este mapa e a Biblia!!! e nao os apocrifos!
...Se a Biblia for (e deve ser sempre) usada como ancora, tudo fica mais facil..

Obrigado por postar o Enoque em portugues. Valeu positivinho

Guilherme

Número de Mensagens : 1332
flag : Israel

Mensagem por Ed em Sab 05 Jan 2013, 3:13 pm

Pois é dear nephew...

Quando se cita uma passagem de algum apócrifo, a galera as vezes nem tem paciência de procurar; Agora fica mais fácil... secret

Porque nós não somos, como muitos, falsificadores da palavra de Deus, antes falamos de Cristo com sinceridade, como de Deus na presença de Deus 2Co 2:17

O Forum Gospel Brasil completa hoje 3507 dias de existência com 232516 mensagens
Ed

Mensagem por E.Ramos em Sab 05 Jan 2013, 5:46 pm

Um querido irmão do fórum já havia me enviado...mas para referências aqui, ficou muito bom. positivinho
E.Ramos
‎moderador
‎moderador

Número de Mensagens : 1193
flag : Brasil

Mensagem por silvamelo em Sab 05 Jan 2013, 6:03 pm

Só uma coisa. Essa tradução disponível na internet não está muito boa.

Ed, eu tenho o livro de Enoque em Inglês que é bem melhor. Queria postar aqui (até tentei), mas é grande de mais. Também não queria postar fragmentado, porque iria poluir o tópico. Será que tem algum meio de postar? Como eu posso fazer para postar lá no Scribd? Assim acho que seria mais fácil.
silvamelo
Pollux
Pollux

Número de Mensagens : 4418

Mensagem por David_JP em Sab 05 Jan 2013, 6:34 pm

silvamelo escreveu:Só uma coisa. Essa tradução disponível na internet não está muito boa.

Ed, eu tenho o livro de Enoque em Inglês que é bem melhor. Queria postar aqui (até tentei), mas é grande de mais. Também não queria postar fragmentado, porque iria poluir o tópico. Será que tem algum meio de postar? Como eu posso fazer para postar lá no Scribd? Assim acho que seria mais fácil.

Com certeza, Silva...

As versões em PDF da internet são completamente diferente das que tenho impressa, em portugues! Essas em PDF possuem até erros grosseiros de concordancia...

Ainda nao consegui achar nenhuma parecida com uma das duas que tenho em minhas mãos!

Eu tenho esses dois livros, que possuem versões diferentes do "livro de Enoque", ou "I Enoque":

http://www.submarino.com.br/produto/238311/livro-apocrifos-iii-os-proscritos-da-biblia

E este aqui

http://www.erdos.com.br/produto/0/2000/apocrifos-e-pseudo-epigrafos-da-biblia-volume-1

Muito bom esses livros!

"Em ti me alegrarei e saltarei de prazer; cantarei louvores ao teu nome, ó Altíssimo." Salmo 9:2
David_JP
Pérola
Pérola

Número de Mensagens : 383

Mensagem por David_JP em Sab 05 Jan 2013, 7:09 pm

Silva, a sua versão de "O Livro de Enoque", fala de quantos anjos em Enoque 9:1?

Nas duas versões que disponho, o texto é assim:

Enoque 9:1
Então Miguel, Uriel, Rafael e Gabriel olharam do alto do céu e viram a quantidade de sangue derramado sobre a terra e todas as desgraças que sobrevieram....

Todas as versões em PDF da internet que vi, cita 5 anjos, ao invés de 4.

"Em ti me alegrarei e saltarei de prazer; cantarei louvores ao teu nome, ó Altíssimo." Salmo 9:2
David_JP
Pérola
Pérola

Número de Mensagens : 383

Mensagem por Ed em Sab 05 Jan 2013, 9:49 pm

silvamelo escreveu:Ed, eu tenho o livro de Enoque em Inglês que é bem melhor. Queria postar aqui (até tentei), mas é grande de mais.

Book of Enoch

Ed

Mensagem por Guilherme em Sab 05 Jan 2013, 11:42 pm

silvamelo escreveu:Só uma coisa. Essa tradução disponível na internet não está muito boa.

Minha versao favorita e ingles. Tenho tambem uma colecao de CDs (4 vol.) que e a leitura completa do Livro mais comentarios. positivinho

Guilherme

Número de Mensagens : 1332
flag : Israel

Mensagem por silvamelo em Dom 06 Jan 2013, 1:29 am

David_JP escreveu:As versões em PDF da internet são completamente diferente das que tenho impressa, em portugues! Essas em PDF possuem até erros grosseiros de concordancia...
O ideal seria postar na internet uma tradução mais fiel para ver se o pessoal multiplica isso, porque simplesmente a gente não encontra outra além dessa tradução ruím que já foi multiplicada...

David_JP escreveu:Silva, a sua versão de "O Livro de Enoque", fala de quantos anjos em Enoque 9:1?

Nas duas versões que disponho, o texto é assim:

Enoque 9:1
Então Miguel, Uriel, Rafael e Gabriel olharam do alto do céu e viram a quantidade de sangue derramado sobre a terra e todas as desgraças que sobrevieram....

Todas as versões em PDF da internet que vi, cita 5 anjos, ao invés de 4.
"And then Michael, Uriel, Raphael, and Gabriel looked down from heaven and saw much blood being shed upon the earth, and all lawlessness being wrought upon the earth..."

"E então Miguel, Uriel, Rafael e Gabriel, dos céus, olharam para baixo e viram muito sangue sendo derramado sobre a terra, e toda injustiça sendo forjada sobre ela..."

Última edição por silvamelo em Dom 06 Jan 2013, 1:48 am, editado 2 vez(es)
silvamelo
Pollux
Pollux

Mensagem por silvamelo em Dom 06 Jan 2013, 1:30 am

Ed escreveu:
silvamelo escreveu:Ed, eu tenho o livro de Enoque em Inglês que é bem melhor. Queria postar aqui (até tentei), mas é grande de mais.

Book of Enoch
positivinho
silvamelo
Pollux
Pollux

Mensagem por silvamelo em Dom 06 Jan 2013, 1:59 am

Aqui vão os fragmentos de Qumran para quem quiser comparar com a versão etíope:

4Q201(En ara)
Courtesy of the Israel Antiquities Authority (11)

Ena I ii

12. ...But you have changed your works,
13. [and have not done according to his command,
and tran]sgressed against him; (and have spoken)
haughty and harsh words, with your impure mouths,
14. [against his majesty, for your heart is hard].
You will have no peace.

Ena I iii

13. [They (the leaders) and all ... of them took
for themselves]
14. wives from all that they chose and
[they began to cohabit with them and to defile
themselves with them];
15. and to teach them sorcery and [spells and
the cutting of roots; and to acquaint them
with herbs.]
16. And they become pregnant by them and
bo[re (great) giants three thousand cubits high ...]

Transcription by J. T. Milik, amended by J. C. Greenfield; translation by J. C. Greenfield

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4Q204, col. 1 lines 15-17

15 (1:9) [. RBW])T WDY#W[HY .]

16 [. B]#R) (L (WBD[Y .]

17 [.] RBRBN WQ#YN [.]

15 (1:9) [when he comes with the myri]ads of [his] holy ones [to carry out
the sentence against everyone; and he will destroy all the wicked]

16 [and he will accuse all fl]esh for [all their wicked] deed[s which they
have committed by word and by deed]

17 [and for all their] arrogant and wicked [words which wicked sinners have
directed against him. (2:1) Observe]

18 all the dee[ds and obse]rve the works of [the] he[avens and the
luminaries which do not alter their courses]

-F. García Martínez, The Dead Sea Scrolls Study Edition

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4Q370

Col. I
1 And the Lord covered the land with fruits and gave them plenty of food and made every living thing content with the fruit. "May everyone who does as I ask be filled with food and be satisfied[1]," said the Lord, "and show devotion to my [holy] name." "But now they have done things that I believe are evil[2]," God said. And they went against what God asked through their actions. And God judged them according to their actions and their thoughts of the [immoral] tendency of their evil hearts and thundered against them with through his power. And the entire earth shook, and the waters overflowed from the gorges; all the entrance gates of the heavens opened up and the abysses overflowed with strong waters; 5 and the entrance gates of the heavens poured rain. And they were destroyed by the flood.[...] everyone[3] died in the waters...[...] This is why everything that was on land [disappeared,] and men, the [animals and all the] birds, everything with wings [died.] Not even the strongest escaped. [...]...And God made [a contract] and put the rainbow [in the clouds] to remember the contract he made with the people [...and never again will] a flood [come] for [destruction, or] will the chaos of the waters be opened. [...] they made, and clouds [...] for (the) waters [...] 10 [...]

Col. II
1 Because they felt guilt from their sin, they will ask [...] God will justify [...] and he will purify them of their sins [...] their evil from their knowledge [...] 5 They grow, but their days are like a shadow [...] and he will always be caring [...] God's marvels; remember the mira[cles of the Lord...] due to his fear and your awe of him your heart will celebrate because he is good[4] [...] those who support you.

Martinez, Florentino Garcia. The Dead Sea Scrolls Translated. Grand Rapids, Michigan: Willaim B. Eerdmans, 1996.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4Q202 (or 4QEnb ar)

Col. II, a text which corresponds to 1 Enoch 5:9-6:4 and 6:7-8:1, from TDSS: “1 [al]l the [d]ays [of their life ...] 2 It happened that wh[en in those days the sons of men increased,] 3 pretty and [attractive daughters were born to them. The Watchers, sons of the sky, saw them and lusted for them] 4 and sa[id to each other: « Let’s go and choose out women from among the daughters of men and sire for ourselves] 5 [sons ». However ...”. The reconstructions in this translation are corroborated from other scrolls, such as 4Q201 and 4Q204 et al. The offspring which resulted from these unions are later called bastards, for instance in 4Q204,“Exterminate all the spirits of the bastards and the sons of the Watchers”, which seems to have been speaking prophetically. That “Watchers” is a word used of certain angels is evident from the Biblical book of Daniel at 4:13, 17 and 23, where it is without doubt used of angels. The word also appears in a similar context in a very unlikely place (to the casual observer and to those unschooled in Israel Identity), in the Greek poet Hesiod’s Works And Days, lines 252-255: “For upon the bounteous earth Zeus has thrice ten thousand spirits, watchers of mortal men, and these keep watch on judgments and deeds of wrong as they roam, clothed in mist, all over the earth.”

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

The Book of Giants, the race of fallen angels is said to have perpetrated the corruption of species. From another edition of the Qumran scrolls, The Dead Sea Scrolls, A New Translation by Michael Wise, Martin Abegg Jr. and Edward Cook, on page 247, a translation of 1Q23, fragments 1 and 6: “1 [... two hundred] 2 donkeys, two hundred asses, two hund[red ... rams of the] 3 flock, two hundred goats, two hundred [... beast of the] 4 field from every animal, from every [bird ...] 5 [...] for miscegenation [...]”. And in the same source, 4Q531, fragment 2: “1 [...] they defiled [...] 2 [... they begot] giants and monsters [...] 3 [...] they begot, and, behold, all [the earth was corrupted ...] 4 [...] with its blood and by the hand of [...] 5 [giants] which did not suffice for them and [...] 6 [...] and they were seeking to devour many [...] 7 [...] 8 the monsters attacked it.” Again, 4Q532, Col. 2 fragments 1-6: “2 [...] flesh [...] 3 al[l ...] monsters [...] will be [...] 4 [...] they would arise [...] lacking in true knowledge [...] because [...] 5 [...] the earth [grew corrupt ...] mighty [...] 6 [...] they were considering [...] 7 [...] from the angels upon [...] 8 [...] in the end it will perish and die [...] 9 [...] they caused great corruption in the [earth ...] 10 [... this did not] suffice to [...] 11 they will be [...]”.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Enoch 4Q212-228/1
300-150 BCE

"...his deeds will be in error...
...At his close the chosen ones will be chosen as witnesses to justice from the plant of everlasting justice; sevenfold wisdom and knowledge shall be given to them.
They shall uproot the foundations of violence and the work of deceit in it in order to carry out judgment.
After this, the eighth week will come, the one of justice, in which a sword will be given to all the just, for them to carry out just judgment against the wicked and they will be delivered into their hands. At its close, they will gain riches in justice and there will be built the temple of the kingship of The Great One, in his glorious greatness, for all eternal generation.
...and after that, the ninth week. In it will be revealed justice and just judgment to all the sons of the whole earth. All those who act wickedly will vanish completely from the entire earth and they shall be hurled into the eternal pit. All men will see the just eternal path. And after that, the tenth week. In its seventh part there will be eternal judgment and the moment of the great judgment and he will carry out revenge in the midst of the holy ones.
In it, the first heaven will pass away and there will appear a new heaven and all the forces of heaven will rise and shine through-out all eternity, seven times more. After that there will be many weeks, the number of which will not have an end ever, in which they shall practice goodness and justice..."

Book of Giants -- Reconstructed Texts

A summary statement of the descent of the wicked angels, bringing both knowledge and havoc. Compare Genesis 6:1-2, 4.

1Q23 Frag. 9 + 14 + 15 2[ . . . ] they knew the secrets of [ . . . ] 3[ . . . si]n was great in the earth [ . . . ] 4[ . . . ] and they killed manY [ . . ] 5[ . . . they begat] giants [ . . . ]

The angels exploit the fruifulness of the earth.

4Q531 Frag. 3 2[ . . . everything that the] earth produced [ . . . ] [ . . . ] the great fish [ . . . ] 14[ . . . ] the sky with all that grew [ . . . ] 15[ . . . fruit of] the earth and all kinds of grain and al1 the trees [ . . . ] 16[ . . . ] beasts and reptiles . . . [al]l creeping things of the earth and they observed all [ . . . ] |8[ . . . eve]ry harsh deed and [ . . . ] utterance [ . . . ] l9[ . . . ] male and female, and among humans [ . . . ]

The two hundred angels choose animals on which to perform unnatural acts, including, presumably, humans.

1Q23 Frag. 1 + 6 [ . . . two hundred] 2donkeys, two hundred asses, two hundred . . . rams of the] 3flock, two hundred goats, two hundred [ . . . beast of the] 4field from every animal, from every [bird . . . ] 5[ . . . ] for miscegenation [ . . . ]

The outcome of the demonic corruption was violence, perversion, and a brood of monstrous beings. Compare Genesis 6:4.

4Q531 Frag. 2 [ . . . ] they defiled [ . . . ] 2[ . . . they begot] giants and monsters [ . . . ] 3[ . . . ] they begot, and, behold, all [the earth was corrupted . . . ] 4[ . . . ] with its blood and by the hand of [ . . . ] 5[giant's] which did not suffice for them and [ . . . ] 6[ . . . ] and they were seeking to devour many [ . . . ] 7[ . . . ] 8[ . . . ] the monsters attacked it.

4Q532 Col. 2 Frags. 1 - 6 2[ . . . ] flesh [ . . . ] 3al[l . . . ] monsters [ . . . ] will be [ . . . ] 4[ . . . ] they would arise [ . . . ] lacking in true knowledge [ . . . ] because [ . . . ] 5[ . . . ] the earth [grew corrupt . . . ] mighty [ . . . ] 6[ . . . ] they were considering [ . . . ] 7[ . . . ] from the angels upon [ . . . ] 8[ . . . ] in the end it will perish and die [ . . . ] 9[ . . . ] they caused great corruption in the [earth . . . ] [ . . . this did not] suffice to [ . . . ] "they will be [ . . . ]

The giants begin to be troubled by a series of dreams and visions. Mahway, the titan son of the angel Barakel, reports the first of these dreams to his fellow giants. He sees a tablet being immersed in water. When it emerges, all but three names have been washed away. The dream evidently symbolizes the destruction of all but Noah and his sons by the Flood.

2Q26 [ . . . ] they drenched the tablet in the wa[ter . . . ] 2[ . . . ] the waters went up over the [tablet . . . ] 3[ . . . ] they lifted out the tablet from the water of [ . . . ]

The giant goes to the others and they discuss the dream.

4Q530 Frag.7 [ . . . this vision] is for cursing and sorrow. I am the one who confessed 2[ . . . ] the whole group of the castaways that I shall go to [ . . . ] 3[ . . . the spirits of the sl]ain complaining about their killers and crying out 4[ . . . ] that we shall die together and be made an end of [ . . . ] much and I will be sleeping, and bread 6[ . . . ] for my dwelling; the vision and also [ . . . ] entered into the gathering of the giants 8[ . . . ]

6Q8 [ . . . ] Ohya and he said to Mahway [ . . . ] 2[ . . . ] without trembling. Who showed you all this vision, [my] brother? 3[ . . . ] Barakel, my father, was with me. 4[ . . . ] Before Mahway had finished telling what [he had seen . . . ] 5[ . . . said] to him, Now I have heard wonders! If a barren woman gives birth [ . . . ]

4Q530 Frag. 4 3[There]upon Ohya said to Ha[hya . . . ] 4[ . . . to be destroyed] from upon the earth and [ . . . ] 5[ . . . the ea]rth. When 6[ . . . ] they wept before [the giants . . . ]

4Q530 Frag. 7 3[ . . . ] your strength [ . . . ] 4[ . . . ] 5Thereupon Ohya [said] to Hahya [ . . . ] Then he answered, It is not for 6us, but for Azaiel, for he did [ . . . the children of] angels 7are the giants, and they would not let all their poved ones] be neglected [. . . we have] not been cast down; you have strength [ . . . ]

The giants realize the futility of fighting against the forces of heaven. The first speaker may be Gilgamesh.

4Q531 Frag. 1 3[ . . . I am a] giant, and by the mighty strength of my arm and my own great strength 4[ . . . any]one mortal, and I have made war against them; but I am not [ . . . ] able to stand against them, for my opponents 6[ . . . ] reside in [Heav]en, and they dwell in the holy places. And not 7[ . . . they] are stronger than I. 8[ . . . ] of the wild beast has come, and the wild man they call [me].

9[ . . . ] Then Ohya said to him, I have been forced to have a dream [ . . . ] the sleep of my eyes [vanished], to let me see a vision. Now I know that on [ . . . ] 11-12[ . . . ] Gilgamesh [ . . . ]

Ohya's dream vision is of a tree that is uprooted except for three of its roots; the vision's import is the same as that of the first dream.

6Q8 Frag. 2 1three of its roots [ . . . ] [while] I was [watching,] there came [ . . . they moved the roots into] 3this garden, all of them, and not [ . . . ]

Ohya tries to avoid the implications of the visions. Above he stated that it referred only to the demon Azazel; here he suggests that the destruction isfor the earthly rulers alone.

4Q530 Col. 2

1concerns the death of our souls [ . . . ] and all his comrades, [and Oh]ya told them what Gilgamesh said to him 2[ . . . ] and it was said [ . . . ] "concerning [ . . . ] the leader has cursed the potentates" 3and the giants were glad at his words. Then he turned and left [ . . . ]

More dreams afflict the giants. The details of this vision are obscure, but it bodes ill for the giants. The dreamers speak first to the monsters, then to the giants.

Thereupon two of them had dreams 4and the sleep of their eye, fled from them, and they arose and came to [ . . . and told] their dreams, and said in the assembly of [their comrades] the monsters 6[ . . . In] my dream I was watching this very night 7[and there was a garden . . . ] gardeners and they were watering 8[ . . . two hundred trees and] large shoots came out of their root 9[ . . . ] all the water, and the fire burned all 10[the garden . . . ] They found the giants to tell them 11[the dream . . . ]

Someone suggests that Enoch be found to interpret the vision.

[ . . . to Enoch] the noted scribe, and he will interpret for us 12the dream. Thereupon his fellow Ohya declared and said to the giants, 13I too had a dream this night, O giants, and, behold, the Ruler of Heaven came down to earth 14[ . . . ] and such is the end of the dream. [Thereupon] all th e giants [and monsters! grew afraid 15and called Mahway. He came to them and the giants pleaded with him and sent him to Enoch 16[the noted scribe]. They said to him, Go [ . . . ] to you that 17[ . . . ] you have heard his voice. And he said to him, He wil1 [ . . . and] interpret the dreams [ . . . ] Col. 3 3[ . . . ] how long the giants have to live. [ . . . ]

After a cosmic journey Mahway comes to Enoch and makes his request.

[ . . . he mounted up in the air] 41ike strong winds, and flew with his hands like ea[gles . . . he left behind] 5the inhabited world and passed over Desolation, the great desert [ . . . ] 6and Enoch saw him and hailed him, and Mahway said to him [ . . . ] 7hither and thither a second time to Mahway [ . . . The giants awaig 8your words, and all the monsters of the earth. If [ . . . ] has been carried [ . . . ] 9from the days of [ . . . ] their [ . . . ] and they will be added [ . . . ] 10[ . . . ] we would know from you their meaning [ . . . ] 11[ . . . two hundred tr]ees that from heaven [came down . . . ]

Enoch sends back a tablet with its grim message of judgment, but with hope for repentance.

4Q530 Frag. 2

The scribe [Enoch . . . ] 2[ . . . ] 3a copy of the second tablet that [Epoch] se[nt . . . ] 4in the very handwriting of Enoch the noted scribe [ . . . In the name of God the great] 5and holy one, to Shemihaza and all [his companions . . . ] 61et it be known to you that not [ . . . ] 7and the things you have done, and that your wives [ . . . ] 8they and their sons and the wives of [their sons . . . ] 9by your licentiousness on the earth, and there has been upon you [ . . . and the land is crying out] 10and complaining about you and the deeds of your children [ . . . ] 11the harm that you have done to it. [ . . . ] 12until Raphael arrives, behold, destruction [is coming, a great flood, and it will destroy all living things] 13and whatever is in the deserts and the seas. And the meaning of the matter [ . . . ] 14upon you for evil. But now, loosen the bonds bi[nding you to evil . . . ] l5and pray.

A fragment apparently detailing a vision that Enoch saw.

4Q531 Frag. 7

3[ . . . great fear] seized me and I fell on my face; I heard his voice [ . . . ] 4[ . . . ] he dwelt among human beings but he did not learn from them [ . . . ]
silvamelo
Pollux
Pollux

Mensagem por Ed em Dom 06 Jan 2013, 8:03 am

The Book of Enoch
7
Condition of the Text
I believe the text to be in good condition generally. It seems to be almostcomplete, with a beginning and an end, and it is self-consistent. Even moresignificant is the way that Enoch's character and style of writing are stillapparent. The only parts that I suspect were written by different authors Ihave separated out, as the Book of Methuselah, and the Book of Noah,(chapters 10 & 11).The translation by Michael Knibb, into English, is very good, and I havehad to do very little to the text in order to change it from a good translationinto clear English. I have added quite a lot of punctuation and improvedthe presentation, but I have made only very minor changes to the text (suchas substituting ‘before’ with ‘in front of’ where appropriate.
É, não adiante...

Em qualquer literatura traduzida sempre estaremos a mercê do tradutor.

Até na Bíblia Sagrada é assim...

Ed

Mensagem por Jan Mozol em Dom 06 Jan 2013, 12:10 pm

Traduzi este livro uns dez anos atrás e não lembro se postei aqui ou no forum do nonamesitevedado.

"Pois eu digo: Jesus Cristo virá nos arrebatar em 2010...
Maranata.
"Eis que venho sem demora; guarda o que tens, para que ninguém tome a tua coroa." (Apocalipse 3 : 11)"

Néééé!
O certo é isso:
“Que não vos movais facilmente do vosso entendimento, nem vos perturbeis, quer por espírito, quer por palavra, quer por epístola, como de nós, como se o dia de Cristo estivesse já perto. Ninguém de maneira alguma vos engane; porque não será assim sem que antes venha a apostasia, e se manifeste o homem do pecado, o filho da perdição, O qual se opõe, e se levanta contra tudo o que se chama Deus, ou se adora; de sorte que se assentará, como Deus, no templo de Deus, querendo parecer Deus” (2Ts 2.2-4)ACF
Jan Mozol
Sirius
Sirius

Número de Mensagens : 3574
flag : Argentina

http://www.thundercnc.com.br

Mensagem por Ed em Dom 06 Jan 2013, 8:04 pm

Traz pra gente ler... eba

Ed

Mensagem por Jan Mozol em Dom 06 Jan 2013, 9:07 pm

Ed escreveu:Traz pra gente ler... eba
Boa,mas onde estará?
Muitos pcs depois,muitas formatações depois,nem sei se ainda acho pela net.

"Pois eu digo: Jesus Cristo virá nos arrebatar em 2010...
Maranata.
"Eis que venho sem demora; guarda o que tens, para que ninguém tome a tua coroa." (Apocalipse 3 : 11)"

Néééé!
O certo é isso:
“Que não vos movais facilmente do vosso entendimento, nem vos perturbeis, quer por espírito, quer por palavra, quer por epístola, como de nós, como se o dia de Cristo estivesse já perto. Ninguém de maneira alguma vos engane; porque não será assim sem que antes venha a apostasia, e se manifeste o homem do pecado, o filho da perdição, O qual se opõe, e se levanta contra tudo o que se chama Deus, ou se adora; de sorte que se assentará, como Deus, no templo de Deus, querendo parecer Deus” (2Ts 2.2-4)ACF
Jan Mozol
Sirius
Sirius

Número de Mensagens : 3574
flag : Argentina

http://www.thundercnc.com.br

Mensagem por Xevious em Seg 07 Jan 2013, 9:59 am

Xevious
Pérola
Pérola

Número de Mensagens : 328